Hogyan vészeld át az ünnepek utáni depressziót?


Véget értek az ünnepek és ismét belecsöppentünk a zord hétköznapokba.

Az ünnepek múlásával hajlamos az emberen eluralkodni a magány a szorongás és a levertség. Szaknyelven ezt szezonális depressziónak hívják. Ilyenkor még a lakást elhagyni is fárasztó nyűgös feladatnak érezzük. A rossz kedélyállapotot pedig tovább rontja a kint uralkodó időjárás is.

Súlyosabb esetben szezonális depresszió estén

 

  • súlygyarapodás tapasztalható

  • felléphetnek alvászavarok

  • előfordulhat szorongás, bezártság érzett

  • de akár a döntéshozó képességünk is csorbát szenvedhet

 

Mindenestre, ha ezeket a tüneteket tapasztaltok, magatokon ne ijedjetek meg, mert van pár tuti tippünk, ami segíthet.

 

  • nem győzik az orvosok hangsúlyozni és mi sem, hogy a rendszeres mozgás fontos. Napi fél óra torna csodákra képes higgyétek el utána az éjszakai alvás is pihentetőbb lesz.

  • Fontos az ünnepek során hajlamosak vagyunk túl enni magunkat, érdemes a nehéz zsíros ételeket rostban, gazdag vitaminban dús táplálékra cserélni.

  • Mindig fogyasszatok megfelelő mennyiségű folyadékot és felejtsétek el egy időre a cukros üdítőket.

  • Szánjatok magatokra időt, forró fürdő, gyertyafény egy remek könyv a kézben és máris jobban veszi az ember az akadályokat.

  • Tudjuk, hogy ilyenkor valóban nehéz a lakást elhagyni, de használjuk ki a frisslevegő jótékony hatását. Napos idő esetén érdemes hosszabb sétára indulni.

  • Rendszerezzétek napjaitok, töltsetek több időt a barátokkal és a családdal.

  • Ugyan a karácsonynak és a szilveszternek vége, de hamarosan itt a farsangi időszak és a Valentin nap is, ami remek alkalom arra, hogy a karácsonyi fényeket szívecskékre vagy karneváli hangulatra cseréljétek.

 

 

 

Megjegyzés hozzáfűzése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..